BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

27 Eylül 2011 Salı

BEBEKLER İÇİN ÖRGÜ SÜVETERLER...



 Merhabalar;



Bugün sizlerle geçen hafta ördüğüm hediye süveterlerin örneğini paylaşmak istiyorum.
Soldakini halamın torunu için ördüm  ve geçen  cumartesi götürdüm,sağdaki ise bir arkadaşımın bebeği için hediyelik...



  Kırmızı olan yeğenimin örneğin kaynağı:) pek kullanışlı,giydirip çıkarması rahat örgüsü ise çok kolay bir günde örebilirsiniz.Pembe çizgiliyi başladım öylece kaldı bitirince resmini paylaşırım inşallah.Bir kaç tane daha örmek istiyorum hazırda dursun. Geçen yıl 4 tane hediyelik örmüştüm beğenilince çok makbule geçer diye artık bebek görmelerine neredeyse klasik hediyem oldu:)Sizlerde örgüyü seviyorsanız tavsiye ediyorum zevkle örülüyor,bıktırmadan bitiyor..










YAPILIŞI:Ben nako astra yünden yaptım daha güzel duruyor,ip kalınlığı bakımından........
64 ilmekle başlayıp tor lastik ördükten sonra düz devam ediyoruz daha sonra çizgileri koyarak tekrar dört parmak genişliğinde düz örgüye devam çizgili kısımla aynı sırada kol lastiğini başlıyoruz(14 ilmek tor )
alt lastik sırası kadar örülen kol lastiğini 8 ilmek kesip 6 ilmekle kenar lastiği bırakılarak örgüye devam ediyoruz.5 çizgi sonunda tekrar tor lastik örülerek(burada ki lastik de başlangıçtaki ve kol altında bırakılan sıra kadar olmalı) ön parça bitirilir.Arka parçada aynen devam edilir sadece 5 çizgi kısmı 11 çizgiye tamamlanarak lastik kısmı örülür son sırada kenarlardaki lastiklere iç ilmeklerden 8 ilmek daha katılır.Böylece omuza 14 ilmekle hep tor  örgüyle devam edilir.Arada kalan 20 ilmek kesilerek yaka oyuğu oluşturulur.Diğer omuzda14 ilmekle tor örülerek bitirilir.

Omuzların uzunluğı ise  arkadan öne gelip ön yakaya kavuştuğu mesafede kesilir.Ayrıntılı anlattım örgüyü yeni yapacaklara kolaylık olsun diye ancak usta olanlar okurken sıkılmış olabilirler resimden dahi örneği alabilecek arkadaşlarımız mutlaka vardır:)Örecek olanlara kolay gelsin.




1 yorum:

  1. insanın küçük olası geliyor valla çok cicişler sevgiler.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...