BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

2 Aralık 2011 Cuma

DÜN AKŞAMDAN KARELER...


      Eşimin abisi  şehir dışında olduğundan  dün eltim ve kızlarını yalnız kalmasınlar  diye  akşam yemeğe aldım.Eşim arkadaşları ile dışarı çıktı.Ona da gün doğmuş oldu bu arada :)))Biz iki kadın,  çocuklarımızla bol muhabbetli bir akşam yemeği yedik.Fazla bir hazırlık yapmadım önemli olan bir arada bulunmaktı.Ben eve misafir davet edip sonra onu abartılı olarak ikrama boğanlara hasta oluyorum.Her şey tadında, kararınca olmalı bence zira gelen misafirin rahat edemeyeceğini düşünürüm hep....Öncelik tatlı dil ve güler yüz olmalı bir çorba ile de insan doyuyor...


  Soframızın genel görüntüsü ....aslında daha geniş bir açıdan da çekmiştim fakat yansıma olmuş sadece bu resim daha net...








ÇITIR BÖREK:Yufkayı şeritlere bölerek muska şeklinde sarıp  yağda kızarttım ,kağıt havluya alarak yağını çektirdim.Çıtır çıtır çok güzel olmuştu.
                                                                                     
                                                   
 ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI:
 Yazdan temizleyip dondurucuya koyduğum biberlerle hazırladım.

İÇ MALZEMELERİ: 
2 Su bardağı pirinç,
1 çay bardağı zeytinyağı,
2 adet kuru soğan,
3 yemek kaşığı dolmalık fıstık,
2 yemek kaşığı kuş üzümü,
nane,tuz,pul biber,kara biber,yeni bahar,
1 yemek kaşığı salça ,
biberlerin ağız kısmına koymak için 1 adet domates.


     KAPYA BİBER SALATASI:
 Yazdan temizleyip ufak doğrayarak dondurucuya attığım biberleri direk tavaya koyarak suyunu salıp çekene kadar pişirdim. Tabağa alarak 3 yemek kaşığı zeytinyağı ekledim.2 yemek kaşığı mayonez,2 diş  sarımsak,1 kase yoğurt ekleyerek hazırladım. 

                             TENCEREDE PATLICAN KARNIYARIK:
   Soframızda çorba olarak, mercimek çorbası vardı. Ana yemeğimiz,patlıcan karnıyarıkdı. Yazdan kızartıp dondurucuya koyduğum patlıcanlara; kıyma,soğan,maydanoz,tuz,pul biber,sivri biber ve domatesle(bunlarda yazdan poşetlediklerimden)kavurarak hazırladığım içi aralarına koyarak tencereye dizdim.Üzerine 1 su bardağı su ile 1 yemek kaşığı salça ilave ederek kaynara çıktıktan sonra kısık ateşte 20 dakikada pişirdim.Patlıcanı mevsiminde bol tükettiğimiz zamanlarda genelde fırında yaparım ama kışın sanki daha sulu ve sıcak yemek güzel bu nedenle hep tencerede pişiririm.Yanında arpa şehriyeli pirinç pilavı ile servis yaptım.
                         
     

         ÇİLLİ PRENSES TATLISI

 MALZEMELER:
2 Yumurta,
1çay bardağı şeker,
1su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı yoğurt,
1 su bardağı irmik,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1/2 su bardağı haşhaş,
aldığı kadar un(yaklaşık 2 su bardağı)
    ŞERBETİ İÇİN:
4 su bardağı şeker,
3,5 su bardağı su,
1 dilim limon
     Bu tatlının üzerine aslında krem şanti sürülerek ceviz,fındık,haşhaş,toz fıstık vs ile süsleyerek de servis yapılabilir.Tatlının asıl tarifide budur.Fakat ben sade tercih ettim akşam yemeğinin üzerine zaten şerbetli bir tatlı ,krem şantiyle daha da  ağır olmasın istedim.
    HERKESE MUTLU HAFTA SONLARI GÖRÜŞMEK ÜZERE SEVGİLERİMLE...:)

17 yorum:

  1. Canım dediğin gibi en önemlisi tatlı dil güler yüz,ikramların da yeterince çeşitli ve güzel bence,öpüyorum:)

    YanıtlaSil
  2. nefis bir sofra ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Allah,ü teala sofralarımızın bereketini artırsın canım...
    bizlere bahşedilen tüm nimetlerin de şükrünü,hakkı ile eda edebilmeyi nasip etsin yaradan...
    gayet güzel samimi sımsıcak bir sofra olmuş bu:)
    benim bile orda olasım geldi inanki..:))
    ellerine o güzel yüreğine sağlık..
    muhabbetiniz daim olsun...
    öpüyorum canım...
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık canım çok da güzel bir sofra olmuş,hepsi de sevdiğim tatlar..Afiyet olsun:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. en önemliside bacım güleryüz bir muhabbet bin ayıbını örtermiş en kral soraya otursan dahi ev sahibi suratsız olunca beş para etmez,afiyet şeker olsun bacım:)))

    YanıtlaSil
  6. Söyledigine katılıyorum gerçekten birinin evine misafirlige gittigimizde güler yüzle karşılanmak kadar güzeli yok. Somurtkan insanları sevmiyorum.

    Ama resmen bir şölen yemegi hazırlamışsın hepsi ayrı güzel olmuş. ellerine saglık :)

    YanıtlaSil
  7. Daha ne olsun canım benim :) Sofranızın sıcaklığı bize de geçti. Allah tekrarını kısmet etsin :)

    YanıtlaSil
  8. çok haklısın önemli olan güler yüz tatlı dil.ama sofradakilerde harika ellerine sağlık yiyenlere afiyet olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Önemli olan samimiyet ve güleryüz.Sofran mükemmel olmuş ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. eellerine sağlık canım harika gözüküyor herşey ,daha ne olsun MAŞALLAH ,bende sana ve tüm arkadaşlarımın sözlerine katılıyorum tatlı dil güler yüz samimiyet ve sıcaklık bu olmazsa hiç bir şeyin tadını tuzunu alamazsın her zaman doğallıktan yanayım bende sofranız bereketli olsun inş

    YanıtlaSil
  11. canım hepsı de bırbırınden lezzetlı,harıka bır sofra,sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. canım bişi yapmadım diyosun ama döktürmüşsün maşallah,çok samimi bir sofra olmuş,ellerine sağlık,takipteyim cnm bende beklerim

    YanıtlaSil
  13. ellerinize saglık valla süper bir sofra olmus...

    YanıtlaSil
  14. Sofran nefis olmuş hep böyle güzel sevgi dolu bereketli sofraların olsun canım.

    YanıtlaSil
  15. YORUMLARI İLE BENİ YALNIZ BIRAKMAYAN TÜM ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM...SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM:)

    YanıtlaSil
  16. Çok severim böyle kalabalık,sohbetli neşeli sohbetli masaları. Masanızın bereketi sohbeti daim olsun.

    YanıtlaSil
  17. sofralar harika görülüyorlar :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...