BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

19 Mart 2012 Pazartesi

NURSEL HALAMIN GÜN SOFRASI...

                                                        Sofranın genel görüntüsü....



 Pazar günü Nursel halamda toplandık,diğer halamlar ve kız kardeşlerim annem ,yengem hep bir arada oturduk..Güzel bir gün geçirdik.
    Halam birbirinden güzel lezzetler hazırlamıştı.Misafir bekleyenlere hazır menü önerisi olarak masamızı ve tarifleri paylaşıyorum...



Menü şöyleydi;
Kısır,
Peynirli poğaça,
Patatesli börek,
Damla sakızlı çikolatalı muhallebi,
Tahinli kek,
3 farklı renk, 3 farklı lezzet,
Börülce salatası










DAMLA SAKIZLI ÇİKOLATA SOSLU MUHALLEBİ:
1su bardağı şeker,
1 litre süt,
1 su bardağı un,
3 yemek kaşığı margarin ile hazırlanan muhallebiye 1 adet damla sakızı ve 1 paket vanilya karıştırılarak mikserle çırpılır.


Tepsinin altı ıslatılarak rondo da çekilen bisküviler serilir ve üzerine hazırlanan muhallebi dökülür.Onun üzerine de 1 paket çikolata sosu üzerindeki tarife göre hazırlanarak dökülür.Soğuduktan sonra kakao ve çikolata parçacıkları serpiştirilerek servis edilir.



 3 FARKLI RENK 3 FARKLI LEZZET:
   KEKİ İÇİN MALZEMELER:
2 yumurta,
1 çay bardağı toz şeker,
1 çorba kaşığı kakao,
yarım çay bardağı sıvı yağ,
yarım çay bardağı süt ,
1 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu
     KREMASI İÇİN:
4su bardağı süt,
1 su bardağı şeker,
1 çorba kaşığı un,
1 çorba kaşığı nişasta,
1 çorba kaşığı pirinç unu,
1 paket vanilya
    HAVUÇLU BÖLÜM İÇİN:
500 gr havuç,
1 su bardağı su,
1 çay bardağı şeker,
1 çorba kaşığı tepeleme nişasta,
üzerine süslemek içinse ceviz içi


    BÖRÜLCE SALATASI:
 250 gr börülce,(akşamdan ıslatılır,ertesi gün yumuşayana kadar haşlanarak suyu süzülür)
2 adet közlenmiş kapya biber,
2 adet yeşil biber,
2 yemek kaşığı dilimlenmiş yeşil zeytin,
5-6 tane kornişon turşu,
1 demet dere otıu ve
5-6 dal yeşil soğan ince dilimlenerek haşlanan börülcelere ilave edilir.
    SOSU İÇİN:
 Yarım çay bardağı zeytinyağı,yarım çay bardağı limon suyu 2 yemek kaşığı nar ekşisi ve 1 tatlı kaşığı tuz karıştırılarak dökülür.

 TAHİNLİ KEK:
3 yumurta,
1 su bardağı şeker,
1 su bardağı süt,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı tahin,
1 su bardağı ceviz içi,7 çorba kaşığı tepeleme un
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,

       
       En sonrasında tabi ki Türk Kahvesi keyfi yapıldı...:))Halamın ellerine sağlık diyorum bir kezde buradan teşekkürlerimi gönderiyorum:)))
   Unutmadan halam tahinli kek ve 3 farklı renk 3 farklı lezzetin tariflerini  Oktay Usta'nın programından almış bunu da belirteyim.
       Herkese selam ve sevgiler..Yeni bir hafta ,herkes için mutlu ve huzurlu geçmesi dileklerimle...
                                                                           HOŞÇA KALIN:))

26 yorum:

  1. mmmmmmmmmm :) hersey cok guzel gorunuyor ama pazartesi gunu diyet icin guzel bir baslangic degil mi ? canim benim bu postla zorladin beni oglen kizlari toplayasim geldi :p
    ellerinize saglik ;)

    YanıtlaSil
  2. İyi haftalar.Hepsi birbirinden güzel ama şu anda Türk kahvesine hayır diyemem.Nursel hanımın ellerine sağlık.Size de afiyet şeker olsun:)

    YanıtlaSil
  3. Halanın ellerine sağlık , hepinize afiyet olsun , mutlu haftalar.

    YanıtlaSil
  4. ama çok güzel bunlarrr afiyetler olsun ,güzel bir hafta diliyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. OHHH...
    MİSSS MİSS:)
    HALACIĞININ ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK CANIM..
    ÖUHTEŞEMM HERŞEYY..
    HUZUR DOLU HAFTALAR DİLERİM CANIM KARDEŞİM..
    MUHABBETLE..

    YanıtlaSil
  6. HALACIĞININ ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    OHHHHHHH.....
    ÇOK NEFİS....
    HAYIRLI HAFTALAR CANIM
    :))

    YanıtlaSil
  7. halanızın ellerine sağlık.3 renkli kek çok güzel görünüyo...

    YanıtlaSil
  8. nursel halaya ellerine sağlık diyorum hepsi birbirinden güzel ve lezzetli görünüyor.

    mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  9. herşey harika olmuş allah ağız tadınızı bozmasın canım

    YanıtlaSil
  10. Birincim bu masaları izlemek, bana çok keyif veriyor. Halanın ellerine sağlık, bütün aile bir arada ne güzel olmuş. Tamda şu anda Türk Kahvemi içerken, seninkileride gördüm :)

    Damla Sakızlı muhallebiyi not alıyorum hemen. Bü günlerde devamlı bir tatlı isteği var bende :)

    YanıtlaSil
  11. B....'cim..Halan beni de davet etsin sorfralara..
    Ellerine sağlık..fincanlara bittim..
    BiT-tİm!

    YanıtlaSil
  12. Hepsi birbirinden leziz görünüyor. Emeği geçenlerin ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. gün sofralarına bayılırım ayool...
    beni niye çağırmadınız :))
    ellerinize sağlık...
    çok güzel bir görüntü...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. herbiri birbirinden güzel halanın elerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Hepsi çok güzel,Nursel halanın ellerine sağlık,sizlere afiyet olsun,son dokunuş Türk kahvesi ile muhteşem,bayılırım,sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Muhallebi ve börülce salatası istedi canım :) Çok güzel görünüyorlar. Hepinize afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  17. Selamlar arkadaşım bu güzel lezzetleri etkinlikde görmek istiyorum desdeklerini bekliyorum

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık bu lezzetleri ortaya çıkaranların havuçlu olanı denemeyi düşünüyorum çok hoş bir tarif :)

    YanıtlaSil
  19. masa çok şık ve menü de harika canım.halanın ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. çok güzel bir masa,herşey çok leziz görünüyor,afiyet olmuş sizlere..

    YanıtlaSil
  21. Hala döktürmüş maşallah, kahve fincanlarına bayıldım.

    YanıtlaSil
  22. Herşey harika sofrada hangisine bakacağıma şaşırdım nefis olmuşlar halanın ellerine sağlık sizlere de afiyetler olsun ağız tadınız daim olsun canım.

    YanıtlaSil
  23. oh oh maşallahh afıyetler şifalar olsunn efendım:)))))))

    YanıtlaSil
  24. Merhaba, blogun muthis, takibindeyim, senide beklerim bloguma, trendberry.blogspot.com

    YanıtlaSil
  25. şiş düzenleyicisene bakarken kendimi burda buldum cnm o havuçlu şeyi çok seviyorum ya birde kısırı nasıl bogazından geçti nasıl:))
    afiyetler olsun cnm ayrıca şiş düzenleyicin de harika olmuş cnm bende heveslendim:)

    YanıtlaSil
  26. sanırım bu nurseller hep aynı tatlıları çok iyi oluyor

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...