BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

6 Haziran 2012 Çarşamba

DÜDÜKLÜ TENCEREDE DANA HAŞLAMA

                         DANA HAŞLAMA:


     
 MALZEMELER:

1kg dana eti(gerdan,hazır dilimlenmiş aldım)
4-5 adet orta boy patates,
3 adet kuru soğan,
1 adet limon(dörde bölünmüş)
1 tatlı kaşığı tuz,
1 çay kaşığı karabiber,
(2-3 adet havuç ve pişmesine yakın 3-4 dal maydanoz da doğranırsa daha lezzetli olur.Ben kızlar yemiyorlar diye katmadım)
       YAPILIŞI:
  Soğanlar,patatesler iri bir şekilde doğranır(havuç ekleyecekseniz onuda iri bir şekilde doğramalısınız),1 adet limon ve etlerle beraber tencereye konarak üzerini örtecek kadar su doldurulup kapağı kapatılır.Kaynara çıkınca tencerenin pimi kapatılarak 30 dakika ağır ateşte pişirilir.Pişirip,tencerenin kapağı açıldıktan sonra tuzu ve karabiberi eklenir(tuzun sonra eklenmesi ile etler sertleşmemiş olur,eğer maydanoz eklenecekse onuda bu ara eklemelisiniz.),kapağı açık 5 dakika daha kaynatılarak tuzun yemeğe  geçmesi sağlanır.Oldukça vitaminli ve protein değeri yüksek yemeğimizi yanında pilav ve salata ile servis edebiliriz.
                                                                                                            AFİYET OLSUN...
                   Hepinize selam ve sevgilerimi gönderiyorum..
                                                                                      HOŞÇAKALIN:))

13 yorum:

  1. tamda dün yemiştim çok severim ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. haşlamada et kısmını pek sevmiyorum, ama içindeki patates, havuş ve soğanın üzerine limon sık, bibek ek birazda et suyu, of of :))

    YanıtlaSil
  3. Suyuna limon sıkıp yemesini çok severim.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Bende düdüklüde yaparım canım ellerine sağlık,şifa olsun sevgiler.Kereviz sapı veya yaprağı harika aroma veriyor...

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık sizin tariflerinizi çok beğeniyorum...

    limonu doğrayıp içerisine katmanız hoş bir tad vermiştir çok hoş bir aroma olmuştur

    YanıtlaSil
  6. Her yemekte düdüklü tencere severimdir, bu tam benlik olmuş.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ah onun suyuna banmak nasıl büyük keyiftir.
    Şifa ola inşAllah..

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık cok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Birincim ben eti çok severim, haşlamayı ablam ve annem daha çok sever :) düdüklü tencere kullanamıyorum, korkuyorum ama Allahtan ablam yapıyorda :)

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. kurban bayramının ilk günü babaannemin yaptığı yemektir bu,onu hatırladım görünce ,çokda severim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Selamlar sen yaptın arkadaşımya kurban bayramını erken getirmişsin biz memur duk önce aybaşında et yerdik ay ortası makarna ay sonu kuru ekmek şimdide emekli cüzdanları kurulatacaksın . Herneyse şükür yinede bugünlerimize çok güzel lezzetli gözüküyo ellerine saglık etin en güzel saglıklısı haşlama

    YanıtlaSil
  12. annemin en sevdiği yemeklerden
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...