BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

30 Temmuz 2012 Pazartesi

İFTAR MENÜLERİ-11- ve İFTAR DAVETİ

   



 
          İftara büyük eltimin davetlisi olarak diğer eltimlerle beraber piknik alanına gittik.Sıcaklardan bunalmışken çokta iyi oldu doğrusu.Yemekleri büyük eltim evde hazırlayıp getirdi.İftar saati afiyetle serin serin piknik alanında yedik içtik.Ayfer Yengeme tabi abime de(salatayı kendisi yapmış,yemeklere de yardım etmiş) bir kezde buradan ellerine sağlık diyerek teşekkür ediyor, sizlere hazır menü önerisi olması için menüyü yayınlıyorum.
     Ramazan-ı Şerif 11.günü menü önerisi:
Un Çorbası
Güveçte Köfte,
Pilav,
Salata
Su Böreği
Gasefe
                             
                                                    GÜVEÇTE KÖFTE

 MALZEMELER  
        KÖFTESİ İÇİN:
500 gr.kıyma,
2 adet rendelenmiş soğan,
yarım demet ince kıyılmış maydanoz,
köfte baharatı,
tuz,
       GÜVECİN İÇİNE:
6-7 tane domates,
7-8 tane yeşil biber,
4 diş sarımsak,
1 çay bardağı zeytinyağı,
       ÜZERİ İÇİN:
kaşar peyniri
       
                       YAPILIŞI:
      Domates, biber,sarımsak doğranarak zeytinyağıyla harmanlanıp tuzu ilave edilip güveçlere bölünür.Köftelik malzeme yoğrulur ve avuç içi kadar parçalara ayrılarak yassılaştırılıp, güveçlerin içine doğranılan sebzelerin üzerine kapak gibi kapatılır.Üzerine yağlı kağıt örtülüp,alüminyum folyo ile kapatılarak fırınlanır. 45 dk fırınlandıktan sonra üzerleri açılarak köftelerin kızarması için 15 dk  daha fırınlanır üzerlerine kaşar rendesi serpilerek kaşarlar kızarana dek pişirilir. Tekrar folyoları kapatılarak servise kadar yemeğin sıcaklığı muhafaza edilir.

                                                               
                        GASEFE
    Yöremize ait bir tatlıdır gasefe. Özellikle kışın daha çok tüketilir. Abim ve yengem seviyorlar  ve değişiklik olsun diye gasefeyi ben yaptım götürdüm.Denemenizi kesinlikle öneriyorum.Vazgeçemeyeceğiniz bir lezzet olacağını düşünüyorum:)
             
              MALZEMELER:
250 gr kayısı kurusu(yarma),
2 yemek kaşığı tereyağ,
1 çay bardağı ceviz içi
               
                  YAPILIŞI:
      Kayısı kuruları 10-15 dk suyun içinde bekletilerek temizce yıkanır.Üstünü örtecek kadar su katılarak kayısılar yumuşayıncaya dek kaynatılır.Tabağa alınan kayısıların üzerine tereyağı dökülür.Ceviz içi serpiştirilerek servis yapılır.
     Kayısıların cinsi  ziraat kayısı(tatlı)olduğu için şeker kullanmadım.En iyi gasefe tatlı kayısıdan olur,başka kayısı veya erikten yapacak olursanız pişirirken  şeker ilave etmelisiniz.
                 
                                 
     

İftardan sonra mesire alanında bulunan mescitte namazlarımızı kıldıktan sonra doyumsuz semaver çayımızı içtik:))



                                Piknik alanından görüntüler...

HAYIRLI İFTARLAR,AFİYET OLSUN:))

 

















8 yorum:

  1. yine menü süper canım....
    ellerine sağlık....
    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  2. Selamlar arkadaşım yakın olsada iftara gelsek bari çok güzel ramazan yemekleri hazırlıyosun ellerine saglık hepside birbirin lezzetli nefiz görünüyo

    YanıtlaSil
  3. bu manzaranın karşısında yenen yemegin lezzeti iki kat artmıştır eminim canım..:)afiyet seker olsun sizlere..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım..afiyetler olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
  5. afiyet olsun kayısı tatlısını Malatya'da çok yaparlar ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  6. valla böyle iftara can kurban.hem davet hem piknik hemde böyle güzel manzara hemde semaverde çay ne diyeyim.afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle manzara, sonra o çay, güveçte köfte hepsi beni benden aldı. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ne güzel olmuş iftarınız bende geçenlerde annemleri götürdüm böyle pek hoşlarına gitti,Allah muhabbetinizi daim eylesin :)gasefeyi hiç tatmadım yapmak lazım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...