BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

20 Temmuz 2012 Cuma

İFTAR MENÜLERİ-1-



     
      Ramazan-ı  Şerif, 1.günü menü önerisi:

Çöp şişte tavuk,
Şehriyeli bulgur pilavı,
Vanilyalı Muhallebi,
                                                
                                 
    ÇÖP ŞİŞTE TAVUK            
  MALZEMELER:
1 adet tavuk göğsü (kuşbaşı doğranmış),
1 adet domates,
2-3 adet yeşil biber
SOSU İÇİN:
1 adet kuru soğan,
2 diş sarımsak,
4 yemek kaşığı süt,
2 yemek kaşığı zeytinyağı,
karabiber,
pul biber,
kimyon,
tuz

              
   YAPILIŞI:
  Soğan ve sarımsak soyularak rendelenir.Sos için verilen diğer malzemelerle karıştırılır. Kuşbaşı doğranan tavuk etleri bu sosa ilave edilip,3-4 saat buzdolabında dinlendirilir.Daha sonra çöp şişlere takılır.Aralarına domates ve biber dilimleri yerleştirilir.Fırın tepsisine yağlı kağıt serilerek şişler dizilir.180 derecede 20 dakikada kızarana dek fırınlanır.İsterseniz teflon tavayı yağlayarak şişleri dizip, kısık ateşte çevirerek de pişirebilirsiniz.Ben fırında yaptım.
                                
                               ŞEHRİYELİ BULGUR PİLAVI:
                MALZEMELER:
1 çay bardağı tel şehriye,
1,5 su bardağı pilavlık bulgur,
2 yemek kaşığı tereyağı,
1 yemek kaşığı zeytinyağı, 
Tuz
                 YAPILIŞI:
Yağlar tencereye konulur tereyağı eridikten sonra şehriye konularak kavrulur, daha sonra bulgur ilave edilerek 3 su bardağı su konulur(isteğe bağlı olarak et veya tavuk suyu da konulabilir).Kaynara çıktıktan sonra tuzu atılarak karıştırılıp kısık ateşe alınarak suyunu çekene kadar pişirilir.10-15 dakika dinlendirilerek servis yapılır.
                                   VANİLYALI MUHALLEBİ:
          MALZEMELER:
1litre süt,
1,5 bardak şeker,
1 paket vanilya,
5 kaşık nişasta
           YAPILIŞI:
     Nişasta,süt ve şeker karıştırılarak kaynara çıkarılır.1-2 dakika kaynattıktan sonra vanilya eklenerek karıştırılır.Ateşten alınarak,kase veya kuplara kepçe ile dağıtılır.Buzdolabında 3-4 saat soğutularak servis yapılır.
                                                        HAYIRLI İFTARLAR,AFİYET OLSUN:))

10 yorum:

  1. çok güzel bir meni ellerine sağlık canım
    hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  2. ohh nefis bir menü ..çok günah ama akşam ezanı çabuk okunsun istiyorum..
    acıkmadım ama susadım:((

    YanıtlaSil
  3. ooooo neler görüyorum....
    miiiis miiiis...
    valla gözüm gönlüm açıldı :))))
    ellerine sağlık canım...
    karnım çok acıktı....
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlıkkk gülümm..
    hayırlı iftarlar şimdiden..
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  5. Vay vay vay ablacim ne hos bir menu :)

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Canım benim bereketli sofralar diliyorum , hayırlı Ramazanlar .

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım harika bir menü tavuk şişi misafir aldığımda deneyeceğim benim soğuk çorba tarifine ihtiyacım var gerçi senin çorbalar kategorini daha incelemedim ama çorbasız olmuyor yaz günüde sıcak çorba gitmiyor malum
    hayırlı ramazanların olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katogoriler de soğuk ayran çorbası var canım,bu çorbada çok kaynar bir çorba değil.Pişirdikten sonra ayranını kattığın için ılık içilebilen güzel bir çorba tavsiye ediyorum:))

      Sil
  8. Harika bir menü olmuş.Hayırlı ramazanlar arkadaşım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Canım akadaşım ellerine saglık ramazan menüsü çok lezzetli görünüyo hepside gönüllerde birincisin gene hayırlı iftarlar dilerim

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...