BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

25 Ocak 2013 Cuma

KAFES POĞAÇA

    Günaydın:))
Cumanın rahmet ve bereketi hepimizin üzerine olsun.Hayırlı Cumalar..
  Bugün yine geçen hafta günüme yapmış olduğum  bir tarifi paylaşacağım.
  Kafes poğaça diye biliyorum.Farklı isimleri de olabilir,bilmiyorum.Görseli sunuma hoşluk katan bildiğimiz poğaça:))
  Mutlaka herkesin tutturduğu bir poğaça tarifi vardır.Kendi tarifinizle de deneyebileceğiniz ,şeklini böyle yaparak farklı kılabileceğiniz bir tarif.
  Tabi ki benim tarifimle de  denemenizi öneriyorum.Yıllardır kime ikram ettiysem mutlaka tarifini istemişlerdir. Buyrun  bakalım:))
                           
                       


                                                               KAFES POĞAÇA

               MALZEMELER:
Yarım çay bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı ılık süt,
1 çay bardağı yoğurt,
40 gr yaş maya,
1 yemek kaşığı şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
 2,5 su bardağı un

             İÇ MALZEMESİ:
1 su bardağı peynir,
yarım demet ince kıyılmış maydanoz

     ÜSTÜNE:
1 yumurta

               YAPILIŞI:
     Malzemeler yoğrularak ,yumuşak kıvamlı bir hamur hazırlanır.1 saat üzeri kapatılarak mayalanmaya bırakılır.Daha sonra bezelere ayrılarak her beze parmak ucu ile açılarak içine iç malzeme yerleştirilir.Açılan bezenin her iki kenarı bıçakla kesilir.İki kenar birbirinin içinden geçirilerek kapatılır.Fırın tepsisine dizilen poğaçalar 10-15 dakika kadar tepside bekletilerek mayalanma işlemine devam edilir.Daha sonra poğaçaların üzerine yumurta sürülerek 180 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirilir.Afiyet olsun.
   Bugün karne heyecanı yaşanacak evlerimizde.Bütün çocuklarımıza güzel ,sağlıkla geçirebilecekleri mutlulukla dolu bir tatil geçirebilmelerini Allah'ım  nasip etsin.Her şey gönlünüzün istediği gibi olsun..
              HOŞÇA KALIN:)
   

23 yorum:

  1. mayalı poğaçaarı çok severim yumuş yumuş :)
    ellerine sağlık.

    hayırlı ve bereketli cumalar..

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı cumalar arkadaşım,ellerine sağlıkpoğaça enfes görünüyor...bende aynı şekilde zeytinli yapmıştım geçen sene,kafes terimi yakışıyor hakikaten,afiyet olsun yiyenlere...sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Gorsel cok onemli , sekli guzel olmus eminim dedigin gibi tadida oyledir emeklerine saglik.

    Hayirli cumalar....

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Çok şık sunumlu bir tarif olmuş. Tek tek fotoğraflar için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Sana da hayırlı cumalar. Ellerine sağlık. Nar gibi kızarmış poğaçalar çok güzel görünüyor. Şeklide çok güzel olmuş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık, modeli anladım,çok güzel olmuş:)9

    YanıtlaSil
  7. Hem sekli hem tadi nefis ellerine saglik canim. Hayirli Cumalar.

    YanıtlaSil
  8. Canım bu nefis poğaçayı çok severek yapar ve yerim ellerine sağlık.Hayırlı cumalar sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ama çok güzel olmuş Birincim. Tamam bir şeyi yerken tadı çok güzel olmalı ama görünüşüde en az tadı kadar güzel olmalı bence. Bu poğaçalar öyle olmuş işte. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı cumalar canım,,poğaçaların nefis olmuş ellerine sağlık..
    Selamlar

    YanıtlaSil
  11. şeklini çok beğendim...
    ellerine sağlık canım......

    YanıtlaSil
  12. bu sabah mayalı poğaça yaptım bende klasik model benimkisi daha önce göreydimde bundan yapaydım dedim şimdi,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. enfes görünüyor, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Çok nefis bir tarif bu şekilde bir türlü fırsat olmadı ama nefis görünüyorlar.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. HAYIRLI CUMALAR CANIM,ELİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR..

    YanıtlaSil
  16. Ahh nasıl puf puff kabarmışlar,sıcacık sıcacık çok severim..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  17. kuzum misler gibi olmus.
    eline saglik.

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık,
    Ne kadar güzel olmuş birincisin,
    Sevgilerimle♡♥♡

    YanıtlaSil
  19. 1 gün bakmadım bloğuna hemen döktürmüşsün arkadaşım..Maşalah ..

    YanıtlaSil
  20. canım nefis bir görüntü..Ellerine kollarına sağlık..Bu arada şablonun yeni halini çok beğendim..Öpüyorum..

    YanıtlaSil
  21. Selamlar arkdaşım güzel bir hafta dilerim gene dökdürmüşsün poogaçaları hamur işlerinde çok becerim yok senin poogaçalardan aldım bir tane çayın yanına çok hoş güzel olmuş ellerine saglık canım

    YanıtlaSil
  22. Ha-ri-ka olmuşlar! Görüntüsüne de bayıldım ayrıca.Ellerine sağlık aldım tarifi ;)

    YanıtlaSil
  23. Elinize saglik cook guzel olmus:) takipteyim bende beklerim omurinandi.blogspot.com sevgiler

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...