BİRİNCİSİN....HOŞ GELDİNİZ..

15 Nisan 2013 Pazartesi

KEPEK UNLU TEPSİ ÇÖREK (KÖMBE)




         Nefis bir çörek tarifi..
   Çocukluğumdan kalan bir tarif annem yapardı,bayılırdık yemeğe annem  kadar güzel  yapamadığımı düşünsem de benim çocuklarımda çok severek yerler:)Demek ki mahareti anne elinden olmasında:))
   Bu arada kepekli unun  kattığı lezzet tartışılmaz,artık çoğu tarifimi kepekli un ile yapıyorum.Dilerseniz kahvaltılarda ekmek yerine bile tüketebilirsiniz.Ben arasına  peynir-patates karışık olarak hazırladığım iç kullandım,dilerseniz zeytinli yada tahinli içle de veya sade ,cevizli,ıspanaklı olarak da yapabilirsiniz.Her türlüsü güzel olur.
                                     


                                           

  KEPEK UNLU TEPSİ ÇÖREK(KÖMBE):

MALZEMELER:
1 su bardağı ılık süt,
yarım su  bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı ılık su,
1 paket (40 gr)yaş maya,
1 yemek kaşığı şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
6 su  bardağı kepekli un 
İÇ HARCI İÇİN:
2 adet orta boy haşlanmış patates,
4 yemek kaşığı ufalanmış beyaz peynir ,
2 yemek kaşığı zeytinyağı
ÜZERİNE:
1 adet yumurta,
1 yemek kaşığı çörek otu

YAPILIŞI:
Maya ılık suda eritilir  diğer malzemeler karıştırılarak azar azar un ilave edilerek yoğrulur.1-2 saat mayalanması için üzeri örtülerek bekletilir.Mayalanan hamur iki eşit parçaya ayrılır.Fırın tepsisi yağlanarak hamurun bir parçası tepsiye avuç içi ile bastırılarak serilir.Arasına haşlanmış patates ve peynir serilerek üzerine zeytinyağı gezdirilir.
 Hamurun ikinci parçası tezgahın üzerinde el ile genişletilerek açılır ve serilen için üzerine kapatılarak bastırılır.En üste yumurta sürülerek çörek otu serpilir.270 derece önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika kızarana dek pişirilir.Ilındıktan sonra dilimlenerek servis yapılır.Afiyet olsun.

Mutluluk ,huzur dolu gönlünüze göre bir hafta diliyorum hepinize,HOŞÇA KALIN:))

10 yorum:

  1. Immm nefis gözüküyor. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Canım günaydın bayılıyorum bu tarz çöreklere bir dilim olsa da yesem ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ohh kokusu buralara geldi sabah sabah bi dilim aldım..

    YanıtlaSil
  4. enfes görünüyoor ellerinize sağlııık =)

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Kömbe nasıl birşeymiş derdim zordur derdim, şimdi sizin tarifinizden öğrendim kolay ve lezzetli sanırım muhakkak yapacağım eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. canım arkadaşım.... bende uzun zamandır ziyarete gelmiyor diyordum :( senin yerin bir ayrı... blogumu actığımda ilk arkadaşlarımdan birisin :) blogumda uzun zamandır bir sorun vardı ve yorumunu almadım :( ayrıca sayfam için bıraktığın güzel yoruma cook tesekkur ederim :)

    kombe de harika olmuş emeklerine sağlık....

    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  8. Canım sayfanı çok zor açabildim. Blogger iyice garipleşti. Bu tarifini kesinlikle yapılacaklar arasına alıyorum. Eminim çok lezzetlidir. Ellerine sağlık. Kuzulara da afiyet olsun. Öpüyorum onları :)

    YanıtlaSil
  9. Kahvaltıda da çok güzel olur bu tarif, içli ekmek gibi. Ellerine emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Kahvaltıda ekmek yerine değil tamamen kahvaltılık bir öğün gibi bu çöreğin Birincim. Sadece bunu yer ve kalkarım ben. Gerçekten nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..Sevgiyle kalın.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...